On the occasion of assuming the position as Rector of the University of Las Palmas de Gran Canaria on Friday, March 12, Lluís Serra Majem resigned as President of the Nutrition Research Foundation. On a provisional basis, Dr. Joan Fernández Ballart 1st Vice President of FIN will take over the Presidency of the Foundation.

FIN would like to thank Dr. Lluís Serra for his dedication, enthusiasm, effort and outstanding work during these more than 20 years as Chairman of the Foundation, with the aim of improving the population´s nutrition and health as well as fomenting quality nutrition research. We are proud and grateful to have shared this chapter of his life, and although we regret his departure, we are sure that the ULPGC university community will soon benefit and will notice “the change” thanks to his leadership. Sending our deepest gratitude for your leadership and best wishes in this new challenge.

More information here

Con motivo de la toma de posesión del cargo de Rector de la Universidad de Las Palmas de Gran Canaria el viernes 12 de marzo, Lluís Serra Majem presentó su dimisión como Presidente de la Fundación para la Investigación Nutricional. De manera provisional el Dr. Joan Fernández Ballart Vicepresidente 1º de la FIN se hará cargo de la Presidencia de la Fundación.

Desde la FIN queremos agradecer al Dr. Lluís Serra su dedicación, entusiasmo, esfuerzo y gran labor, durante estos más de 20 años, al frente de la Fundación en favor de los objetivos de mejora nutricional de la población y de la investigación nutricional de calidad. Estamos orgullosos y agradecidos de haber compartido esta etapa, y aunque lamentamos que nos deje estamos seguros que la comunidad universitaria de la ULPGC muy pronto se beneficiará y notará “el cambio” gracias a su liderazgo. Mil gracias y muchos ánimos en este nuevo reto.

Más información aquí